Devo SOSBU - 3. Sınıf - Sosyal Bilgiler Dersi Oyunu

Ürün Kodu : MP32175
Model SOSBU3
149,90 TL


 Listeme Ekle

Bu üründe 1,50 TL değerinde puan kazanacaksınız!

Sosbu oyunu sosyal bilgiler dersi alanında çok kavram olması sebebiyle ortaya çıkan; 
Öğrenciler tarafından istenmeyen sıkıcı tekrarları eğlenceli hale getirmek,
Öğrencilerin kavramları ve resimleri kendi kelimeleri ile ifade etmelerini sağlamak,
Anlamlı öğrenmeyi gerçekleştirmek,
Testlerde çözülen soruları daha iyi anlamayı kolaylaştırmak,
Ders konularının anlatımlarını daha eğlenceli kılmak,
Kavram kargaşasını ortadan kaldırmak için tasarlanmıştır. 
 
Ayrıca, Sosbu oyunu zeka oyunları dersi kapsamında da kullanılmaktadır. Sosbu oyununun klasik zeka oyunlarından farkı ise derse entegreli olmasıdır. Bu sayede öğrenciler hem ders çalışmakta hem de zeka gelişimlerine katkı sağlamaktadırlar. Öğretim Görevlilerinin, Öğretmenlerin, Eğitim Tasarımcılarının ve Ailelerin bu oyunlara olan desteği sayesinde sosbu oyunları eğitimde aktif olarak kulllanılmaktadır.
 
Oyun kartları her ünite için ayrı ayrı tasarlanmıştır, ve her ünitenin ayrı kart destesi bulunmaktadır.
Oyunda kullanılan kartlar soru kartları, resim kartları ve kavram kartları olmak üzere üç çeşittir.
Her ünite için 48 kart mevcuttur.
Toplamda ise 288 adet kart mevcuttur.
Kutu içerisinde bir sene boyunca işlenecek olan bütün ünitelere ait kartlar mevcuttur.
 
3. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Üniteleri:
1.Ünite: Okulumuzda Hayat
2.Ünite: Evimizde Hayat
3.Ünite: Sağlıklı Hayat
4.Ünite: Güvenli Hayat
5.Ünite: İyi Ki Var
6.Ünite: Ülkemizde Hayat
7.Ünite: Doğada Hayat
 
Nasıl Oynanır?
SOSBU Oyunu ikişer kişiden oluşan iki takımla oynanır.
Aynı takımdan olan kişiler karşılıklı olarak otururlar.
Takımları temsil eden oyun piyonları başlangıç noknoktalarına konulur.
Oyuna başlayacak olan takımı belirlemek için; Takımlardan bir tanesi üniteye ait olan kartların tamamını karşı takımdan bir kişinin kartların içinden bir tane kart çekebileceği şekilde tutar. Kartı çeken takım karttaki soruyu bilirse oyuna başlar eğer bilemezse karşı takım oyuna başlar.
Her takım için süre 1 dakikadır.
Bilinen her kart için piyon bir adım ilerletilir.
Kart anlatılırken karşı takımda bulunan bir kişi zamanı kontrol ederken ikinci oyuncu da yanında bulunan diğer takımdaki kişinin kartları doğru anlatıp anlatamadığını kontrol eder.
Anlatılan kartlar aynı oyun içinde bir daha kullanılmaz ve kenara konulur.Kart anlatılamayacaksa “PAS” denilir ve bir daha anlatılmak üzere elde bulunan kartların en altına konulur.
Her oyuncunun 1 pas hakkı bulunmaktadır.
RESİM KARTI kategorisinde oyuncu resmin altında bulunan kelimeyi görsel yardımıyla takım arkadaşına anlatmaya çalışır.
SORU KARTI kategorisinde oyuncu kartta bulunan soruyu takım arkadaşına sorar.
KAVRAM KARTI kategorisinde oyuncu takım arkadaşına kırmızı kelimeleri kullanmadan yeşil kelimeyi anlatmaya çalışır.
 
Sosbu Oyunu ve Takım Ruhu
İki takım halinde oynanan oyun öğrencilere ekip çalışması alışkanlığı kazandırarak arkadaşlık ilişkilerini destekler ve iletişim becerileri gibi sosyal ve duygusal faydalar sağlar.
 
Bunun yanında;
Kavramsal beceri artışını sağlar.
Yorumlama becerisini geliştirir.
Sözel ve ifade etme becerilerini geliştirir.
Muhakeme becerisini arttırır.
Duygusal ve mantıksal olgunluk düzeyini geliştirir.
Neden sonuç ilişkisi kurma becerisini arttırır.
Sistemli düşünme becerisini arttırır.
Dikkati bir probleme yönlendirme becerisinin artmasını sağlar.
Parça bütün ilişkisi kurma becerisini geliştirir.
 
Sobu Oyunu ve Eğlence
Her çocuğun yeni bir bilgiyi öğrenme şekli diğerlerinden farklıdır. Bazıları görerek, bazıları duyarak ve konuşarak, bazıları ise dokunarak... Bazıları da bunlardan birkaçını aynı anda kullanarak en iyi şekilde öğrenir.Ama hepsinin ortak noktası eğlenerek öğrenmek istemeleridir.Sosbu, (Sosyal Bilimler Uzmanı ) Sosyal Bilgileri eğlendirerek öğreten bir zekâ oyunudur. Sosbu Oyunu sadece kavramları eğlendirerek öğretmiyor. Konu tekrarını kolaylaştırıp sıkıcı tekrarların derse karşı ilgiyi azaltmasını da engelliyor. İlgili öğrenciler, bilgili öğrenciler ve en sonunda da bilgi tasarımcıları oluyorlar.
 
Sosbu Oyunu ve Başarı
Geleceğin eğitimini tasarlamak geleceğin dünyasını tasarlamaktır. Geleceğin dünyasında ise herkese belli roller düşecektir. Bazılarımız özne bazılarımız ise nesne rolünde olacaktır. Modern dünyada nesne olmak yerine özne olmayı tercih edenler bugün bu amacı yerine getirmek için birçok eğitim politikası geliştirmektedir. Bu politikalardan biri de zekâ oyunlarıdır.Zekâ oyunlarının zihinsel, eğitsel, psikolojik, sosyal ve duygusal anlamda birçok avantajı vardır. Ancak eğitim sistemine, gündelik hayata entegre olamama gibi de bir dezavantaja sahiptir zekâ oyunları. Çünkü birçok birey günlük yaşam içerisinde bu oyunları oynamaya vakit bulamamaktadır. Bundan dolayı modern bireye sadece zekânın belli bölümlerini destekleyen zekâ oyunları yetmez. Modern birey hem zihinsel kapasiteyi arttıran ve dinç tutan hem de derslere yardımcı olabilen, eğlendirirken öğreten ve öğrenmenin tam, anlamlı, etkin olmasını sağlayan bir oyuna ihtiyaç duymaktadır. İşte modern bireye cevap verebilen bir oyun olan SOSBU Başarıyı da beraberinde getirmektedir.

Bu Ürünü Satın Alanların Tercih Ettiği Diğer Ürünler


ÇOK SATANLAR