5,0 (1)

Favorilere Eklendi

Favorilerime Git

SOSBU - 5. Sınıf - Sosyal Bilgiler Dersi Oyunu

Marka :
Ürün Kodu: MP28768
Model SOSBU5

Sosbu oyunu sosyal bilgiler dersi alanında çok kavram olması sebebiyle ortaya çıkan; 
Öğrenciler tarafından istenmeyen sıkıcı tekrarları eğlenceli hale getirmek,
Öğrencilerin kavramları ve resimleri kendi kelimeleri ile ifade etmelerini sağlamak,
Anlamlı öğrenmeyi gerçekleştirmek,
Testlerde çözülen soruları daha iyi anlamayı kolaylaştırmak,
Ders konularının anlatımlarını daha eğlenceli kılmak
Kavram kargaşasını ortadan kaldırmak için tasarlanmıştır. 
 
Ayrıca, Sosbu oyunu zeka oyunları dersi kapsamında da kullanılmaktadır. Sosbu oyununun klasik zeka oyunlarından farkı ise derse entegreli olmasıdır.
Bu sayede öğrenciler hem ders çalışmakta hem de zeka gelişimlerine katkı sağlamaktadırlar.
Öğretim Görevlilerinin, Öğretmenlerin, Eğitim Tasarımcılarının ve Ailelerin bu oyunlara olan desteği sayesinde sosbu oyunları eğitimde aktif olarak kulllanılmaktadır.
 
Oyun kartları her ünite için ayrı ayrı tasarlanmıştır, ve her ünitenin ayrı kart destesi bulunmaktadır.
Oyunda kullanılan kartlar soru kartları, resim kartları ve kavram kartları olmak üzere üç çeşittir.
Her ünite için 50 kart mevcuttur.
Toplamda ise 300 adet kart mevcuttur.
Kutu içerisinde bir sene boyunca işlenecek olan bütün ünitelere ait kartlar mevcuttur.
 
5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Üniteleri: 
1.Ünite: Birey ve Toplum
2.Ünite: Kültür ve Miras
3.Ünite: İnsanlar, Yerler ve Çevreler
4.Ünite: Bilim, Teknoloji ve Toplum
5.Ünite: Üretim, Dağıtım ve Tüketim
6.Ünite: Etkin Vatandaşlık
7.Ünite: Küresel Bağlantılar
 
Nasıl Oynanır? 
SOSBU Oyunu ikişer kişiden oluşan iki takımla oynanır.
Aynı takımdan olan kişiler karşılıklı olarak otururlar.
Takımları temsil eden oyun piyonları başlangıç noknoktalarına konulur.
Oyuna başlayacak olan takımı belirlemek için; Takımlardan bir tanesi üniteye ait olan kartların tamamını karşı takımdan bir kişinin kartların içinden bir tane kart çekebileceği şekilde tutar.
Kartı çeken takım karttaki soruyu bilirse oyuna başlar eğer bilemezse karşı takım oyuna başlar.
Her takım için süre 1 dakikadır.
Bilinen her kart için piyon bir adım ilerletilir.
Kart anlatılırken karşı takımda bulunan bir kişi zamanı kontrol ederken ikinci oyuncu da yanında bulunan diğer takımdaki kişinin kartları doğru anlatıp anlatamadığını kontrol eder.
Anlatılan kartlar aynı oyun içinde bir daha kullanılmaz ve kenara konulur.Kart anlatılamayacaksa “PAS” denilir ve bir daha anlatılmak üzere elde bulunan kartların en altına konulur.
Her oyuncunun 1 pas hakkı bulunmaktadır.
RESİM KARTI kategorisinde oyuncu resmin altında bulunan kelimeyi görsel yardımıyla takım arkadaşına anlatmaya çalışır.
SORU KARTI kategorisinde oyuncu kartta bulunan soruyu takım arkadaşına sorar.
KAVRAM KARTI kategorisinde oyuncu takım arkadaşına kırmızı kelimeleri kullanmadan yeşil kelimeyi anlatmaya çalışır.
 
Ders Oyunları Nedir?
Eğitim konusu çocuğun doğumundan itibaren mutlaka dikkat edilmesi gereken bir olgudur. Bunedenle eğitime her zaman büyük önem verilmesi gerekmektedir. İyi bir eğitim ilerleyen yıllarda çocuğun başarılı bir birey olması için olmazsa olmazdır. İyi bir eğitimin temelinde ailenin ilgi ve alakasıyla kullanılan eğitim materyalleri yatmaktadır. Müfredat tabanlı ders oyunları da bu konuda çocuklara büyük destek olmaktadır. Müfredat tabanlı ders oyunları, çocukların derslerde yaşadıkları kavram kargaşasına engel olmak ve sıkıcı ya da zor olan konuları daha eğlenceli bir hale getirmek amacıyla uzmanlar tarafından tasarlanmıştır. Bu oyunlarda çocukların kelime ve kavram dağarcığının gelişmesi, onlara geniş bir analiz çerçevesi kazandırmak hedeflenmiştir. Çocukların kişisel olarak kendilerini ve yeteneklerini geliştirebilmesi için dikkat odaklarının yüksek olması gerekmektedir. Şayet çocuk etrafında olan olaylara ilgisiz kalırsa yeni bir şeyler öğrenme konusunda büyük zorluklar çekecektir. Bu nedenle dersoyunları uzmanlar tarafından sıklıkla önerilen bir set olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu oyunlar sayesinde çocuklar, eğlenerek öğrenmekte ve kavramları da zihinlerine daha rahat bir biçimdeyerleştirebilmektedir.
 
Ders Oyunlarının Faydaları Nelerdir?
Anlayarak öğrenmek,
Hem işitsel hem de görsel becerilerin desteklenmesi,
Kavramsal becerinin arttırılması,
Yorumlama ve analiz becerisinin gelişmesi,
Sözel ve yazılı bir biçimde kendisini ifade edebilmesi,
Muhakeme yeteneği,
Neden sonuç ilişkisi kurabilmek,
Dikkat ve odaklanmayı arttırması,
Ders tekrarlarının eğlenceli bir hale getirilmesi,
Merak duygusunun canlı kalması,
Parça ve bütün ilişkisinin kurulması,
Sistematik düşünme yeteneği.
 
Eğer sizler de çocuklarınızın derslerinde daha başarılı olmalarını istiyorsanız müfredat tabanlı ders oyunları setlerini mutlaka incelemelisiniz.
Bu oyunlarda yer alan kartlar her ünite için farklı olarak tasarlanmış ve bu sayede kullanım da kolaylaştırılmıştır.
Uzmanlar tarafından hayata geçirilen ders oyunları,çocuğunuzun eğitim hayatını zenginleştirecektir.
 
Sosbu Oyunu ve Takım Ruhu
İki takım halinde oynanan oyun öğrencilere ekip çalışması alışkanlığı kazandırarak arkadaşlık ilişkilerini destekler ve iletişim becerileri gibi sosyal ve duygusal faydalar sağlar.
 
Bunun yanında;
Kavramsal beceri artışını sağlar.
Yorumlama becerisini geliştirir.
Sözel ve ifade etme becerilerini geliştirir.
Muhakeme becerisini arttırır.
Duygusal ve mantıksal olgunluk düzeyini geliştirir.
Neden sonuç ilişkisi kurma becerisini arttırır.
Sistemli düşünme becerisini arttırır.
Dikkati bir probleme yönlendirme becerisinin artmasını sağlar.
Parça bütün ilişkisi kurma becerisini geliştirir.
 
Sosbu Oyunu ve Eğlence
Her çocuğun yeni bir bilgiyi öğrenme şekli diğerlerinden farklıdır. Bazıları görerek, bazıları duyarak ve konuşarak, bazıları ise dokunarak... Bazıları da bunlardan birkaçını aynı anda kullanarak en iyi şekilde öğrenir.Ama hepsinin ortak noktası eğlenerek öğrenmek istemeleridir. Sosbu, (Sosyal Bilimler Uzmanı ) Sosyal Bilgileri eğlendirerek öğreten bir zekâ oyunudur. Sosbu Oyunu sadece kavramları eğlendirerek öğretmiyor. Konu tekrarını kolaylaştırıp sıkıcı tekrarların derse karşı ilgiyi azaltmasını da engelliyor. İlgili öğrenciler, bilgili öğrenciler ve en sonunda da bilgi tasarımcıları oluyorlar.
 
Sosbu Oyunu ve Başarı
Geleceğin eğitimini tasarlamak geleceğin dünyasını tasarlamaktır. Geleceğin dünyasında ise herkese belli roller düşecektir. Bazılarımız özne bazılarımız ise nesne rolünde olacaktır. Modern dünyada nesne olmak yerine özne olmayı tercih edenler bugün bu amacı yerine getirmek için birçok eğitim politikası geliştirmektedir. Bu politikalardan biri de zekâ oyunlarıdır.Zekâ oyunlarının zihinsel, eğitsel, psikolojik, sosyal ve duygusal anlamda birçok avantajı vardır. Ancak eğitim sistemine, gündelik hayata entegre olamama gibi de bir dezavantaja sahiptir zekâ oyunları. Çünkü birçok birey günlük yaşam içerisinde bu oyunları oynamaya vakit bulamamaktadır. Bundan dolayı modern bireye sadece zekânın belli bölümlerini destekleyen zekâ oyunları yetmez. Modern birey hem zihinsel kapasiteyi arttıran ve dinç tutan hem de derslere yardımcı olabilen, eğlendirirken öğreten ve öğrenmenin tam, anlamlı, etkin olmasını sağlayan bir oyuna ihtiyaç duymaktadır. İşte modern bireye cevap verebilen bir oyun olan SOSBU başarıyı da beraberinde getirmektedir.